pondělí 11. ledna 2016

43. Den Rockyho mantra

Rockyho mantra


Inspirace, odhodlání a houževnatost v tom, co chci v životě dělat, je u mě jako na houpačce. Pár dní jsem si teď připadala na mrtvým bodě. A asi jsem tam opravdu byla. Říkala jsem si, že mám málo problémů a nic se neděje, ale došlo mi, že toho mám k řešení a k práci víc než dost.

Odhodlání k činu je u mě provázeno třemi kroky, který mě vyburcují k aktivitě, radosti při činnosti a dávají vítr do plachet.

1. fáze - Odměny

Cítím, že polevuju a začínám se za práci odměňovat. Nejdřív je to nějaká sladkost po dokončení činnosti nebo o něco delší chatování na fb. Pokračuje to odměnami v podobě jednoho ze tří hlavních jídel dne a jak postupně přecházím k základnějším a nezbytnějším potřebám člověka, málem se při práci počůrám nebo umřu hlady. Když to nefunguje, přichází...

2. fáze - Sebelístost

Trávím čas tím, že se potkávám s lidmi, kteří mi přijdou dost zajímaví a empatičtí, a stěžuju si, nepokrytě jim závidím a veřejně se lituju. S nadsázkou a předstíraným nadhledem, samozřejmě.

3. fáze - Rockyho úder

Pouštím si Rockyho motivační video. Scénu z tuším 5. dílu, kde promlouvá do duše svému synovi:



A zase znovu nasazuju, nabírám síly a vím, že dokážu cokoliv si umanu. A když ne (pokud se to týká čehokoliv, co není hudba nebo pes, kde je to pořád jen na mě a nevykašlu se na to), alespoň vím, že jsem udělala své maximum.

Rockyho síla se mi zprvu hodila, když jsem se nemohla vyškrábat opilá do 5. patra domu bez výtahu. Ale za pár let jsem zjistila, že je lepší tuhle filosofii aplikovat do všeho.

Beat it up!


Žádné komentáře:

Okomentovat